Pages

Thursday, August 12, 2010

ALLAH sayangkan saya..

Dalam hidup, banyak dugaan yang perlu untuk aku lalui..bukan aku sahaja..malahan semua makhluk..namun aku sedar..apa yang berlaku dalam kamus hidup aku adalah apa yang telah tersurat untuk aku..aku sedar di sebalik sesuatu yang telah tersurat, tersembunyi sesuatu yang tersirat..Di dalam mencari makna yang tersirat, aku akan temui pelbagai persoalan hidup yang menyesatkan dan ada yang akan membawa aku ke arah kebenaran yang dicari..Seribu kegagalan tidak akan sama dengan satu kejayaan..Daripada sesuatu kegagalan, aku akan dimatangkan untuk terus menerus mencuba..Daripada kegagalan juga aku akan berinovasi supaya menjadi lebih bijak memilih laluan kehidupan..walaupun banyak dugaan yang menimpa..aku yakin aku mampu laluinya..kerana kekasih aku dah berjanji dalam surat cinta-NYA bahawa "Allah tidak akan membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Dia mendapat pahala dari kebajikan yang dikerjakannya dan dia mendapat seksa dari kejahatan yang di perbuatnya.." (Al-Baqarah:286)..dan untuk itu, air mata ini takkan mengalir lagi..kerana aku tahu..kekasihku menyuruhku jangan bersedih..DIA juga janji ngan aku.aku akan jadi orang yang paling tinggi darjatnya jika aku orang yang beriman.." Dan janganlah kamu merasa lemah, dan jangan pula bersedih hati, sebab kamu paling tinggi darjatnya jika kamu orang yang beriaman"(Al-Imran:139)..dan untuk itu aku akan lalui hidupku dengan setabah yang mungkin..insyallah..

No comments:

Post a Comment