Pages

Thursday, August 12, 2010

aku rindukan kau sangat..

Maafkan aku ibu, kerana amanah yang kau harapkan itu tidak mampuku laksanakan . Aku tidak pernah lupa akan pesanmu itu, agar menjaga dia menjadi insan berguna, insan yang bermafaat kepada orang lain. Tapi kini, Aku kelewatan untuk sedarkan dia kerana dia kini bukan manusia biasa bu, dia telah berubah rupa, dia telah berubah watak. Dia buta dengan kemanisan dunia semata. Adakah itu khilafku kerana tidak pernah berkongsi cerita derita itu bersama dia?. Adakah itu silapku kerana tidak memahami dia?. Adakah itu salah ku kerana tidak pernah membela dia di saat dia memerlukan pembelaan?. Adakah itu salahku kerana tidak pernah berlaku lembut terhadap dia?. Adakah itu salahku kerana tidak pernah menunjukkan yang aku sayang dia?. Adakah itu salah ku kerana tidak ambil berat tentang hidupnya yang terumbang ambing dan terkotak katik itu?. Dimanakah aku disaat dia diherdik?. Dimanakah aku di saat dia menangis?. Dimanakah aku disaat dia derita kesakitan?. Dimanakah aku disaat dia bersedih?. Dimanakah aku disaat dia perlukan aku?. Dimanakah aku saat itu?. Sekarang sudah tiga bulan aku tidak dapat hubungi dia, aku tak tahu kemana dia. Dia makan apa, sihat x dia?. Maafkan aku atas kekhilafan aku ini. Adik, aku rindu kau sangat…masihkah kau ingat janji kita dulu?? Janji untuk hidup dengan baik walaupun tanpa kasih dan sayang mereka..masihkah kau ingat??.masihkah kau ingat??

No comments:

Post a Comment