Pages

Tuesday, September 07, 2010

saat aku merindukan mereka



Saat ini aku merindukan akhwat seperjuangan yang telah kembali ke tanah air masing-masing, benarlah kata pepatah kita akan menghargai seseorang setelah kita kehilangan mereka..terimbau kembali kenangan-kenangan ketika kami dalam halaqah..jika ada yang down ada yang ungkapkan balik..kami kongsi cerita suka dan duka..kami makan sama-sama, mabit sama-sama..kami jaulah sama-sama..kami pergi ziarah mengajak mereka kembali kepada fitrah islam sama-sama..kami kongsikan pengalaman masing-masing dalam mengendalikan halaqah semata-mata mencari jalan agar adik-adik yang kami cintai meneruskan perjuangan yang kami juangkan..

aku rindukan AFA..sahabatku..dia memahami aku, dia tempatku meluah, tempatku mengadu, tempatku berkongsi kisah itu, tempat aku bercerita..

aku teringatkan NSO..dia adalah satu-satunya sahabat yang tidak akan makan sendainya sahabatnya belum makan..dia sahabat yang memahami dan sangat mengambil berat akan sahabat yang lain..tapi aku macam biasa lah selalu terlepas kata menguris hatinya yang lembut itu..aku rindu untuk masak sup sayur untuk dia..kalau bulan ramadhan ni dia suka makan sup sayur dan tomyam..

aku rindukan NJM..dia memang sukar luahkan perasaan tapi aku tahu hatinya..bila dia ada masalah memang dia mengelak dari bercakap..tapi dia adalah insan yang tak pernah lupakan sahabat yang lain dalam apapun keadaan..

aku teringatkan SHS, aku rindukan kata-kata hikmah para pejuang islam yang terungkap kembali dibibirnya..aku rindu kata-kata semangat darinya..aku rindu dia

aku rindukan AA..aku rindu wajah malu-malunya apabila aku ungkapkan aku sayang padanya..dia tersengih-sengih sambil cakap.."apalah izzah ni"

aku rindukan sahabat-sahabat yang lain..yang selalu ingatkan aku tentang hidup dan mati, tentang syurga dan neraka, tentang suka dan gembira..

saat ini aku benar-benar rindukan mereka...

1 comment:

  1. moga ukhwah kita kan terus bertaut keranaNYA....

    ReplyDelete